Osnowski Stefan-nak hívnak, grafikusként nyomatokat készíték, elsősorban fametszeteket. Emellett hosszú tanári tapasztalatom van; számos nyomat-készítő és képzőművészeti tanfolyamot vezettem Németeországban, Magyarországon, Hollandiában és Portugáliában.
Művészetem egyik alapköve, hogy digitalis és analóg tachnikákat ötvözzek; mint a digitalis médiumok és a famtszés. Digitális kódokat vizsgálok, majd analog kóddá “írom át” ezeket, úgy hogy olyan jelenségeket jelenítsenek meg a két-dimenziós képen mint az idő, a mozgás vagy a térbeliség. A legősibb metszet készítő technikával dolgozom, a fametszéssel. Művészetemben szeretném lelassítani az ídőt a mai gyors, vizuálisan zsúfolt világban.
Minden munkám kézzel készül mindenféle gép használata nélkül (beleértve magát a nyomdagépet). Telt, olaj-bázisú festékeket használok, műveim sokszor monokrómak. Minden fametszetnek egy digitalis foot szolgál alapjául. A fa dúcra egy mértani háló kerül, ennek segítségével viszem rá át a képet. Minden vonalat kézzel metszek, ezek vastagsága, mélysége változó így emelem ki fokozatosan a világos területeket. Sötét és világos vonalak, vékonyabbak és vastagabbak alkotják az alapvető mintázatot, motívumot. A többszörösen átdolgozott, új felületre átvitt motívum nem mindig azonnal kivehető az elkészült metszeten. Bizonyos munkáimon, bizonyos perspektívákból egyértelműbb, de van, hogy beleveszik a vonalak ritmusába. A befogadó szemében áll össze a sejtelmes, végső kép.
Ez a hatás, az absztrakció és kepi realizmus közti finom egyensúly minden művem szerves része. A fametszés – a legrégibb, kepi “sokszorosító”, nyomtatási technika – és digitalis fotográfia – a kép-készítés talán legújabb módja, amely már negligálja a fizikai nyomtatást – kombinációja számomra egy igazán különleges feszültséget tár fel. Az eredeti “kép” egy absztrakt, bináris kóddá – 1 vagy 0 – alakul át a fa dúcon.